Alla insatser som motverkar digitalt utanförskap exempelvis;
- Hjälp med användning av mobil, dator, TV samt dess funktioner
- Hjälpa till att installera och komma igång med olika appar
- Frågor kring program, skapa konton, säkerhet samt rådgivning kring internet och molntjänster
- Rådgivning om bra digitala samhällstjänster, till exempel Vårdguiden 1177, Kivra, BankID
- Få tillgång till digitala instruktioner i broschyrformat
Kontakta oss för att boka tid
Kontakta oss via kontaktcenter på telefon 0500 - 49 80 00 öppettider.
Kontaktuppgifter lämnas av dig och du blir uppringd inom några dagar, tisdag-fredag.
Träffa oss på Stadsbiblioteket den första torsdagen i månaden, eller Ryds bibliotek den första måndagen i månaden. Tiderna är kl 14-16. Det är drop-in och behöver inte föranmälas. Viss väntetid kan förekomma.
Tjänsten är kostnadsfri. Tjänsten är inte begränsad till ett visst antal tillfällen, men nya uppdrag prioriteras.
Du kan även nå oss via vårt kontaktformulär som du fyller i, för att sedan bli uppringd inom några dagar.
Du är även välkommen till DigidelCenter på biblioteket, som erbjuder hjälp enligt:
Stadsbiblioteket erbjuder tidsbokning för enskild handledning.
Biblioteket i Södra Ryd har drop in onsdagar 16-17.
Kontakta digidelcenter@skovde.se eller biblioteken i Skövde för tidsbokning och mer information.
Skövde stadsbibliotek: 0500-49 80 70
Södra Ryds bibliotek: 0500-49 89 55
Tjänsten är kostnadsfri. Tjänsten är inte begränsad till ett visst antal tillfällen, men nya uppdrag prioriteras.
För vem finns tjänsten till för?