Familjerådgivning

Familjerådgivning är samtalshjälp för vuxna:

par, familjer och ensamstående med relationsproblem.

 

Samtal hos familjerådgivare kan:

  •  Hjälpa personer att bearbeta relationsproblem

  • Skapa möjligheter för par att bättre lyssna på och prata med varandra

  • Hjälpa att bättre förstå och acceptera sig själv och andra

Familjerådgivning är frivilligt och bygger på dina och era behov.

Ett besök kostar 200 kronor för en person och 300 kronor för par eller familjer.

Vi har en särskilt sträng sekretess.
Det betyder att du kan vara anonym.

Du kan få tolk om det behövs.

Familjerådgivningen i Skövde är till för alla som bor i 
följande kommuner:

  • Gullspång

  • Hjo

  • Karlsborg

  • Mariestad

  • Skövde

  • Tibro

  • Töreboda


Du kan boka tid via via vår e-bokning
eller via telefon.

 

 

Telefonnumret är 0500-49 87 04.


Vår telefontid är måndag, onsdag och fredag
klockan 10:15 till 11:45.
 

Här nedan hittar du en länk till mer
information om familjerådgivning.
Sidan är inte lättläst.

Familjerådgivning