Skövde Cityförening tillsammans med Företagarna Skövde-Tibro och Retorikverkstaden bjuder in dig som har verksamhet i stadskärnan till en kväll med inspiration, idélab och nätverkande. En helkväll om ambassadörskap!
”Inifrån och ut” Skövde citykärna ska självklart leva upp till sin fulla potential och tillsammans tar vi ett gemensamt ansvar och hjälps åt. Nu är det dags att ta ytterligare ett kliv och leva upp till förväntningarna på bemötande och service för det starka erbjudande vi har idag och vill fortsätta ha.
Cityföreningen tillsammans med Företagarna Skövde-Tibro och Retorikverkstaden bjuder in alla medlemmar som verkar i stadskärnan samt Företagarnas medlemmar till en kväll av inspiration, idélab och nätverkande. För att få stadskärnan att leva upp vill vi ha dig på plats denna kväll!
Vi behöver börja här – inifrån och ut!
Datum: 19/2 kl: 18.30 Var: Scandic Billingen
Kostnadsfritt för dig som driver verksamhet i stadskärnan OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn! Vi bjuder dig plus en, om ni vill gå fler än två personer, önska isf. antal i anmälan.
Anmäl dig till: maria.leo@skovdecity.se senast 14/2! (OBS! Anmälan är obligatorisk och bindande. No-show avgift 300kr)
Program
18.30-19.00 Förmingel med livemusik, snittar och bubbel i glaset
19.00-20.00 Introducering av Idélab
20.00-21.00 Inspirationsföreläsning
21.00-22.00 Idélab fortsättning
22.00-23.30 Eftermingel med livemusik
Du är en Stadskärneambassadör
Att vara en ambassadör för stadskärnan innebär så mycket mer än ett leende på läpparna eller ett svar på en fråga. Det handlar om hur du svarar på frågan och hur du pratar om stadskärnan i stort. Det handlar om din inställning. Det är viktigt att vi hjälps åt att inte hamna i negativa spiraler, gnäll och uppgivenhet. Din inställning formar verkligheten! Tillsammans gör vi vårt city till en självklar plats att besöka och vistas i.
Föreläsningen som är skräddarsydd exklusivt för event berör ämnen som
Retorikens kraft i mötet
Vilka signaler sänder du ut?
Du som del i helheten stadskärnan
Kundbemötande och mervärde produkt/tjänst
Gnäll, det egna ansvaret, positivt tänk
Affärskommunikation – konsten att välja språk konstruktivt