Bild på det falska Facebook-kontot

Var uppmärksam på falskt Skövde kommun-konto på Facebook

Ett falskt Facebook-konto har skapats av någon som utger sig för att vara Skövde kommun. Det här kontot är alltså inte auktoriserat av oss på Skövde kommun och vi tar avstånd från all information som publiceras där.

Ett falskt Facebook-konto har skapats av någon som utger sig för att vara Skövde kommun. De hör av sig via direktmedelande eller Messenger och påstår att man vunnit en tävling som Skövde kommun haft på Facebook. De vill och att man ska klicka sig vidare via en länk där man ska registrera sig. Det här kontot är alltså inte auktoriserat av oss på Skövde kommun och vi tar avstånd från all information som publiceras där.

Vi arbetar för att få det falska kontot nedstängt och kommer även att göra en polisanmälan. Under tiden ber vi er att vara källkritiska, försiktiga och inte interagera med detta falska konto.

På krisinformation.se kan du läsa mer om källkritik och där finns även en enkel checklista med saker som är bra att tänka på: Källkritik - Krisinformation.se