Ny samhällsbyggnadschef i Skövde kommun

Nu är det klart att Johan Elgh blir Skövde kommuns nya samhällsbyggnadschef. Han kommer närmast från Tidaholms kommun där han varit samhällsbyggnadschef sedan 2019.

— Jag ser fram emot att tillsammans med nya kollegor arbeta för utvecklingen i Skövde kommun. Det händer mycket i staden och i Skaraborg, där min erfarenhet och bakgrund kan bidra till tillväxtresan, säger Johan Elgh.

Johan var under perioden 2012-2019 fastighet- och anläggningschef på Volvo i Skövde. Han tillträder tjänsten i Skövde kommun den 13 januari 2025.

— Vi välkomnar Johan till Skövde och är glada att han har valt att söka sig till oss, säger Johan Rahmberg, kommundirektör i Skövde kommun. Vi tror att han blir ett värdefullt tillskott med den erfarenhet och kompetens som han har med sig från sina tidigare arbeten.