Kommunens bolag

Skövde kommun äger flera olika bolag
som har hand om några av kommunens jobb.
Jobben är till exempel att hyra ut lägenheter
och se till att alla har värme och varmt vatten.

Bolagen som Skövde kommun äger är

 

AB Skövdebostäder.

 

Balthazar Science Center AB.

 

Next Skövde Destinationsutveckling AB.

 

Science Park Skövde AB.

 

Skövde Energi AB.

 

Skövde Flygplats AB.

 

Skövde stadshus AB.


Kreativa Hus Skövde AB.

Du kan klicka på bolagens namn ovanför
för att komma till bolagens hemsidor.
Bolagen Kreativa Hus Skövde AB
och Skövde stadshus AB har inga hemsidor.