Skövde kommun har tre kommunalråd.
De är med i kommunstyrelsen.
Kommunstyrelsens ordförande heter Theres Sahlström.
Hon är en politiker som hör till partiet Moderaterna.
Kommunstyrelsens förste vice ordförande heter Johan Ask.
Han är en politiker som hör till partiet Socialdemokraterna.
Kommunstyrelsens andra vice ordförande heter Torbjörn Bergman.
Han är en politiker som hör till Skövdepartiet.
Vill du veta mer om hur politiken fungerar
kan du ringa till kommunens kontaktcenter.
Telefonnumret är 0500-49 80 00.