Skövdes kommunalråd

Vem är kommunalråd?

Skövde kommun har tre kommunalråd.
De är med i kommunstyrelsen.

 

Kommunstyrelsens ordförande heter Katarina Jonsson.
Hon är en politiker som hör till partiet Moderaterna.

 

Kommunstyrelsens förste vice ordförande heter Ulrica Johansson.
Hon är en politiker som hör till partiet Centerpartiet.

 

Kommunstyrelsens andra vice ordförande heter Johan Ask.
Han är en politiker som hör till partiet Socialdemokraterna.

 

Vill du veta mer om hur politiken fungerar
kan du ringa till kommunens kontaktcenter. 
Telefonnumret är 0500-49 80 00.